مراکز
1400/7/12 دوشنبه
برگزاری وبینار دولت سیزدهم؛ فرصت ها، چالش ها و انتظارات مردم در مرکز سقز
وبینار دولت سیزدهم؛ فرصت ها، چالش ها و انتظارات مردم با حضور حجت الاسلام رازیانی استاد حوزه و دانشگاه و شرکت جمعی از دانشجویان توسط دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد.

.

در ابتدای این وبینار جمعی از دانشجویان در سخنانی به مشکلاتی از جمله: رشد نقدینگی و افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی در چند سال گذشته، تورم و مشکلات اقتصادی، افزایش برداشت از صندوق ذخیره ارزی و... در جامعه اشاره کردند
آنان عنوان کردند در گام دوم انقلاب دولت سیزدهم بر سر کار آمده که انتظار حل مشکلات فوق از سوی دولت، تکمیل ساخت و احیای تمدن نوین اسلامی، مدیریت جهادی، مردمی بودن، جامع نگری و برنامه ریزی مناسب برای حل مشکلات با تکیه بر توانمندی های داخلی، بازسازی اعتماد عمومی و...می رود.
سپس حجت الاسلام رازیانی به چالش های داخلی و خارجی کشور اشاره و گفت: تحریم ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی، بیماری همه گیر کرونا و تاثیرات منفی آن، موانع فراروی تولید، ایجاد ناامنی در کشورهای پیرامون، برجام و... از چالش هایی است که دولت با آن مواجه می باشد.
این استاد حوزه ادامه داد: حمایت اساسی و اصولی از تولید و بلکه حتی جهش تولید، کاهش نرخ تورم، رفع مشکلات معیشتی مردم، حل مسائلی از جمله بیماری کرونا، تسهیل گری در امورات و مجوزها، اجرای برنامه های جامع اقتصادی و... از مسائلی است که باید دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای تحقق آنها داشته باشد.
وی گفت: در مسائل راهبردی و خارجی نیز حمایت مردم و هم افزایی نهادهای حاکمیتی می تواند در تحقق منافع ملی کشور کموثر باشد.

در ابتدای این نشست دکتر بختیار خسروی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سقز، همدلی و مشارکت مردم و نخبگان در پیشبرد امورات و حل مشکلات جامعه امری ضروی خواند و گفت: لازمست دانشگاهیان با تحلیل و رصد مسائل و ارائه راهکارهای علمی باید دولت را در حل مشکلات و ارتقای شاخصه های خدمات رسانی کمک نمایند.


 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر