مراکز
1400/7/6 سه‌شنبه
برگزاری نشست فرهنگی علت جهانی شدن اربعین در دانشگاه پیام نور بیجار
امروز یکشنبه چهارم مهر ماه با حضور جمعی از اساتید، کارکنان با رعایت پروتکل های بهداشتی، نشست علمی علت جهانی شدن اربعین در سالن جلسات دانشگاه پیام نور بیجار به صورت حضوری و الکترونیکی برگزار شد.

.

حجت الاسلام لطفعلی پور امام جماعت مرکز بیجار در این مراسم گفت : اربعین فقط یک پیاده‌روی ساده برای زیارت امام حسین (علیه السلام) نیست؛ بلکه نقش اربعین ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد و بر مناسبات ارزشی جهان اسلام  تاثیرات تاریخی گذاشته است.
به گزارش رابط عمومی مرکز بیجار، وی افزود: آزادگان جهان به تاسی از فرهنگ عاشورا، در جهت ترویج عدالت، مقاومت و ترویج ارزش های اسلامی تلاش می کنند و روز به روز طرفداران این فرهنگ افزایش پیدا نموده است.

لطفعلی پور در ادامه گفت: حضور در پیاده‌روی با عظمت اربعین خواص و برکات بی‌شماری را در زندگی یکایک ما انعکاس می‌دهد، همچنان که حرکت عاشورا و قیام امام حسین (ع) در زندگی همه ما آثار و برکات خود را داشته است که به فرموده امام راحل ما هر چیزی که داریم از محرم و صفر است.
وی اظهار داشت؛  پیاده‌روی اربعین مانوری برای تجلی واقعه شریف ظهور است و پسندیده است فرزندان خود را از سنین کودکی با این فضا آشنا کرده و آن‌ها را این فیض معنوی محروم نکنیم.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر