اخبار
1399/12/9 شنبه
برگزاری نشست تخصصی علل افزایش گرایش به انجام جراحی های زیبایی در واحد بانه
در نشستی تخصصی عوامل دخیل در گرایش روزافزون به انجام جراحی های زیبایی، از منظر جامعه شناسی و روانشناسی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت. در این نشست علمی که با حضور جمعی از اساتید، فعالان فرهنگی و علاقه مندان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بانه برگزار شد، دکتر هیرش قادرزاده، جامعه شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی به واکاوی تحولات جامعه و دلایل افزایش گرایش به انجام جراحی های زیبایی پرداخت و گفت: در جامعه ما، افراد با توجه به خصوصیات ظاهری مورد ارزیابی و قضاوت قرار می گیرند، به همین خاطر افراد در تلاشند تا تصویری مطلوب، که جذابیت زیادتری برای جامعه دارد، را به نمایش بگذارند.

.

وی افزود: می توان گفت که چهره زیبا از عوامل موثر در موفقیت، پیشرفت و افزایش شانس در کسب فرصت های اجتماعی نظیر ازدواج، اشتغال، دوست یابی، ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی شده است، لذا افراد در جستجوی راه های کسب و موفقیت در این زمینه هستند.
قادرزاده به نقش رسانه های جمعی در ارائه معیارها و ترویج رفتارها و ملاک های زیبایی اشاره کرد و افزود: در جامعه ما، افراد سعی دارند با انجام اینگونه جراحی ها زمینه تمایز و ارتقای جایگاه خود در میان سایر اعضای جامعه فراهم نمایند و در دستیابی به فرصت های اجتماعی، تحرک طبقاتی و مورد توجه قرار گرفتن بیشتر موفقیت کسب نمایند.

در ادامه نشست، محمد محمدپور، روانشناس بالینی و روان درمانگر  بیان داشت: تصور ذهنی از بدن یا تصویر بدن یکی از فاکتورهای تعیین کننده در رضایت یا عدم رضایت از ظاهر جسمانی است.
وی افزود: افرادی که تصویر تحریف شده از جسم خود دارند معمولا” در مورد نقص های ظاهری خود، اشتغال ذهنی مفرط را تجربه کرده و برای حل این نارضایتی درصدد انجام اقداماتی برای ارتقای سطح زیبایی خود برآمده، لذا به انجام جراحی های زیبایی اقدام می نمایند.
محمدپور گفت: نکته قابل تامل مساله این است که در بسیاری از موارد پس از عمل هم،  نارضایتی از جسم باقی مانده و همین مساله زمینه ساز جراحی های زیبایی بیشتر می شود.
در ابتدای نشست جلال مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه، دکتر مجید پریشان رئیس دانشگاه پیام نور واحد بانه و عادل محمدپور دبیر سازمان مردم نهاد ریبازی ژیان به ایراد سخنانی در خصوص لزوم بررسی و تحلیل علمی مسائل اجتماعی و نقش افرینی مشترک دانشگاه ها و سمن ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کردند.
رئیس دانشگاه پیام نور بانه، با بیان اینکه مباحث اجتماعی به ویژه بحث آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های جامعه علمی و  دانشگاهی است، گفت: بررسی این مسائل بر مبنای روش های علمی با همکاری و همفکری سازمان های مرتبط دولتی و NGOs می تواند دستاوردها و نتایج مثبتی بدنبال داشته باشد، که دانشگاه پیام نور در این راستا اماده همکاری برای پیشبرد این امورات می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر