اخبار
1399/6/31 دوشنبه
انتشار کتاب کیفیت در آموزش عالی توسط عضو علمی دانشگاه پیام نور استان کردستان
کتاب کیفیت در آموزش عالی (توسعه فضیلت حرفه ای)، تالیف مینک چنک با ترجمه: دکتر انور شاهمحمدی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سنندج با همکاری نعمت الله عزیزی و سیدمهدی معافی مدنی توسط مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم چاپ و در اختیار اهالی علم و فرهنگ قرار گرفت.

.

این کتاب در ۸ فصل به تبیین موضوعاتی از جمله: بازکاویی مفهوم کیفیت، توانمندی دانشجویان و کیفیت تحولی، بیان شکاف بین برداشت استادان و دانشجویان از کیفیت، رضایتمندی دانشجو و آموزش با کیفیت، توسعه قابلیت های درونی دانشجویان، ارتقای اعتماد در حرفه گرایی آکادمیک، اصلاح ارزیابی کیفیت و توسعه فضیلت حرفه ای و...پرداخته است.
اهتمام به امر کیفیت و تلاش برای اعتلای آن در نظام آموزش عالی، در زمره رویکردهای راهبردی قرار می گیرد که تحقق آن در شرایط بسیار رقابتی در سطح جهان، مانایی یک نظام دانشگاهی را تضمین می کند؛ بنابراین، این کتاب با توجه به نیازها و الزامات توجه به امر کیفیت در آموزش عالی و خلاءهای موجود در این زمینه، ترجمه شده است.
باید خاطرنشان ساخت این نیاز و خلاء همان فضیلت حرفه ای یا داشتن دید انسانگرایانه است که در کیفیت نظام آموزش عالی باید در کنار سایر عوامل و عناصر کیفیت در نظر گرفته شود. فضیلت حرفه ای در نظام آموزش عالی جهان و ایران مغفول مانده است و این کتاب سعی کرده است به بیان و اهمیت آن در آموزش عالی بپردازد.
همچنین پیشنهادهایی برای توجه و تقویت و توسعه فضیلت حرفه ای در این کتاب ارائه شده است.
کتاب "کیفیت در آموزش عالی (توسعه فضیلت حرفه ای)" جزو اولین آثاری است که به موضوع فضیلت حرفه ای بعنوان یکی از شاخص های کیفیت آموزش عالی در ایران به همت انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با ترجمه ای روان چاپ شده که مطالعه آن برای پژوهشگران و متولیان حوزه آموزش عالی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند موثر باشد.
گفتنی است دکتر انور شاهمحمدی عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور و دارای دکتری مدیریت آموزش عالی بوده که تاکنون چندین کتاب و مقاله علمی- پژوهشی تالیف نموده است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر