پژوهش
1400/7/4 یکشنبه
پژوهش موتورمحرک توسعه دانایی محور است/ افزایش کمی و کیفی تولیدات علمی دانشگاه پیام نور استان کردستان
رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با بیان اینکه اهتمام به پژوهش و تولید دانش اساس پیشرفت و توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور است، گفت: در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار و دانایی محور در جامعه محسوب می شود.

.

دکتر یعقوب احمدی خاطرنشان ساخت: دانشگاه پیام نور نیز با عنایت به رسالت های علمی، پژوهشی و اجتماعی خود، گستردگی در تمامی نقاط کشور و حضور در عرصه های بین المللی، در سال های اخیر توجه ویژه و هدفمندی به مقوله پژوهش، تولیدات علمی، آموزش های کاربردی نموده است.
وی به تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان کردستان در سیال های 1392 تا پایان 1399  اشاره کرد و گفت: برآوردها و بررسی ها حاکی از رشد کیفی و کمی این تولیدات متناسب با نیازهای جامعه و مسئولیت اجتماعی این دانشگاه می باشد.
این استاد جامعه شناسی خاطرنشان ساخت: در 8 سال منتهی به پایان 1399، تعداد 600 مقالهISI، علمی- پژوهشی،ISC وScopus، 580 مقاله پذیرفته شده در همایش های ملی و بین المللی توسط اعضای علمی و مدرسین این دانشگاه تولید و منتشر شده است؛ در این مدت 106 طرح تحقیقاتی درون و برون سازمانی انجام گرفته و نتایج آن در نهادها و سازمان های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است و در کنار آن نیز 140 کتاب توسط این همکاران تالیف یا ترجمه شده که برخی از آنها بعنوان منبع درسی دانشگاه ها انتخاب شده اند و 10 همایش علمی ملی و منطقه ای توسط مراکز و واحدهای تابعه برگزار شده است.
احمدی افزود: همچنین به همت مدیریت پژوهش و همچنین مرکز کارآفرینی بیش از 140 دوره کارآفرینی و آموزش های کاربردی و ارتباط با صنعت  متناسب با نیاز جامعه  و بازار کار برای توانمندسازی دانشجویان و اقشار مختلف جامعه برگزار و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان به اقدامات پژوهشی و تولیدات علمی در 3 ماهه اول 1400 اشاره و گفت: در سال جاری 65 مقالهISI، علمی پژوهشی،ISC وScopus توسط اعضای هیات علمیچاپ شده که 3 مورد از این مقالات جزء مقالات 10 درصد برتر در مجلات علوم انسانی بوده‌اند  و همچنین تعدادی از مقالات ISI  در مجلات بارده Q1می باشند.
وی افزود:  آغاز بکار آزمایشگاه تحقیقاتی محیط کشت میکروبی با همکاری این دانشگاه و شرکت آیرین ماد، همچنین همکاری در نگارش کتاب بین المللی در انتشارات اشپرینگر توسط عضوهیات علمی گروه باستان شناسی سنندج،  برگزاری 10 وبینار تخصصی در حوزه های محیط زیست و مسائل اجتماعی، عقد قرارداد جهت انجام طرح های پژوهشی مشترک با سایر دانشگاه و سازمان ها، اهتمام و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های کاربردی متناسب با نیاز بازارو جامعه از دیگر فعالیت های این دانشگاه در حوزه پژوهش و کارآفرینی می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر